fredag 28 februari 2020

Februaris nagellack

Jag hade en ganska lång period där i början av februari då jag inte alls hade lust att måla naglarna. Som i att jag inte hade lust att utföra själva den fysiska aktiviteten att måla naglarna. Fin färg är ju aldrig fel, och fin färg har jag massor av.
Ändå har jag lyckats måla på fem olika lack i februari. Jag tror att det lack jag bär nu kommer få sitta kvar tills det blir mars.


Pahlish, Rusalka Rusalka
Jag vet inte vilken kollektion Rusalka Rusalka kan tänkas komma från, men jag vet att det är fint. En mörk jeansblå som känns lite gråtonat dammig. Massor av flakies i guld som simmar omkring.


OPI, Berlin there done that
Ibland passar det extra bra med en hyfsat neutral creme. Som när solen inte tillåts titta fram bakom en massa moln, till exempel. För att matcha alla februaristormar vi hade valde jag mullvadsfärgade Berlin there done that. En blandning mellan beige och grå, taupe som den ofta kallas. Inte märkvärdig alls, men trevlig ändå.


H&M Beauty, Kingfisher
Skulle på baluns och ville matcha min klänning. Så jag plockade fram Kingfisher i all sin grönblå härlighet. Mörkt petrol, skulle jag vilja kalla den. Slår över i mest blå eller mest grön beroende på ljuset.
Jag slarvade dock med underarbetet och målade snart om till...


a England, Maxim
Sista lacket ut från Return to Manderley-kollektionen, och en kandidat till att bli månadens favorit. Mörkt brunröda Maxim, med fantastiska regnbågar.


Pahlish, Chai
Sist ut den här månaden blev ett sådant där lack som jag alltid faller lite pladask för. Nästanvitt med gulddamm. Känns väldigt blekt rosa på nageln och är hyfsat skir. Jag trivs förträffligt i den här färgen. Så klart.