lördag 6 juni 2009

Sjung om studentens lyckliga dar...

Igår tog barnens äldsta kusin studenten. Frusen och lite lätt på pickalurven, men otroligt glad var hon. Denna lilla som jag var ute och gick med i barnvagn så att hennes föräldrar skulle få sova lite. Den första av de små liven, som somnat på min mage som liten bebis, som man följt genom alla år, med glädje och oro. Jag är "faster aster" för henne och hon gör mig stolt och glad. Denna lilla som blivit stor. Flyttat hemifrån, blivit sambo, är myndig, har jobb och har tagit studenten. Hon är inte liten längre, men för faster aster är och förblir hon lilla S. Lycka till gumman!

" För jag har tagit studenten - fy f*n vad jag är bra!"

Om två år är det min egen lilla gumma som tar studenten!

Det var inte bara studenten som fick presenter, det var en bra dag för en skogalning som mig också. Dagen till ära hade jag på mig ett par ytterst läckra skor som jag ropat in på Tradera. Jag är myyyyyycket nöjd med mitt mörkgröna fynd. När min ömma moder fick se dessa kom hon att tänka på några skopar hon själv inte använde, och det slutade med att jag cyklade hem med två skokartonger på pakethållaren.

Traderafynd.

Svarta vintage. Kan vara 60-tal.

Klart läckrast var dessa mockapumps med peeptoe. Dem skulle jag kunna gifta mig med. Snygga så man dånar, och älskade maken fick något blankt i blicken när han såg dem på. ;)


Kilklackssko i blågrönt.

Det slank med ett par kilklackssandaletter också, i blått och grönt. Kommer bli hur snygga som helst till ett par jeans och en enkel t-shirt. Sommaren är räddad!
Ikväll ska jag på absintprovning. Ska bli intressant. Då får det bli de gröna pumpsen, som en hyllning till den gröna fen.