tisdag 30 juni 2009

Vardagslyx

Jag har en älskad make som tycker om att göra mig glad. Eftersom han vet att jag är en tedrickare med särskild kärlek till Earl Grey, gav han mig denna vackra teburk i födelsedagspresent. Självklart med Anastasia-te i.


Detta är lyxte så det slår härliga till! Långa fina teblad som inte smular. Man har alltså inte temuggen full med sump när man druckit klart, bara en sån sak! Doften från teet är slående, det doftar citrus så man blir alldeles lycklig i kroppen. Bergamott, citron och apelsinblom i en skön kombination. Earl Grey med ett plus. (Earl Grey är smaksatt med endast bergamott.)

Nu ska jag göra lite reklam. Om man liksom jag bor i Örebro och vill avnjuta sitt eget Kusmi te till frukost (eller när som helst på dagen) så styr man kosan mot Engelbrekt Choklad på Egelbrektsgatan 27. Vad jag vet är de ensamma i Örebro om att ha dessa teer i sitt sortiment. Annars kan jag rekommendera den officiella hemsidan http://www.kusmitea.com där man får information om hela sortimentet och annan tekuriosa.

Själv hoppas jag att älskade maken ger mig en ny burk i julklapp. Prince Vladimir till exempel. Eller Troika. Eller Kashmir tchaï. Eller Sweet love. Eller...