onsdag 1 juli 2009

Sa Ta Na Ma

Jag försöker ta mig i kragen nu. Fastän att yoga är det bästa jag vet och jag är på väg mot min stora yogadröm, så har jag alltid så svårt att komma igång. Jag "måste bara" innan jag sätter mig ner och tonar in. Ibland är inte huvudet med hela tiden heller. Jag MÅSTE ta mig i kragen. Bara en sådan sak som att jag har i läxa att göra magpasset (skitjobbigt) fem gånger innan nästan kursträff kan få mig att sticka huvudet i sanden. Det är ju så jobbigt - undrar om jag inte behöver diska i stället...?

Men nu så (?) ska jag minsann yoga varje dag. Man måste ju inte göra hela pass varje gång, det kan räcka med ett par övningar och mantrasång för att rädda dagen (och samvetet). Det är ju så att jag mår så mycket bättre när jag gör yoga. Jag vet ju det så varför är det så svårt att komma igång? Min inneboende latmask kanske???

Angående rubriken - en annan läxa till nästa kursträff är att jag (och alla andra på kursen) ska sjunga ett mantra minst 11 gånger i 11 minuter. Jag fick mantrat Sa Ta Na Ma vilket gjorde mig väldigt glad. Jag har alltid gillat det. Så det kommer jag INTE ha några problem med.

Keep up!