söndag 30 augusti 2009

Kattuppdatering

Vi ska ju adoptera en katt från Örebro katthem. Vi hade sett ut en liten gullig en med kroksvans. Vita örontippar och en cool svart prick mitt på huvudet. Men vi undrade lite över det där med kroksvansen. Googlade - och alla träffar pratade om genetiska defekter. Inavel. Älskade maken började prata om att skaffa katten en banjo. (Alla som sett "Deliverence" vet vad jag pratar om.) Den lilla kissen skulle vi ha hämtat i dag. Häromdagen fick jag mail från jourhemmet om att den utsedda lilla kroksvansen hade problem med rinniga ögon. Oh-oh... Något som också stått med i beskrivningen över inavlade katter. Denna lilla är en vildfångad kisse, man vet ingenting om mamman. För att vara på den säkra sidan var vi och hälsade på henne i jourhemmet i onsdags och upptäckte då att hennes ögon var olika stora. Jag såg veterinärräkningarna för mitt inre öga och de var stora. Så vi drog öronen åt oss. Vi kommer inte hämta någon katt i dag.

Om en månad däremot. Då kommer jag äntligen ha en röd katt med rosa nos. Något jag har sagt att jag vill ha sedan jag skaffade min första katt. Som var svart. Min andra katt skulle också vara röd. Hon var svartsköldpadda. Tredje katten var bokad som en röd en, men hon dog. Så det blev Schumi, brunspotted med vitt. (Se ovan) Nu ska Schumi få en röd polare. Han kommer heta Picard i varje fall. Krav från älskade maken.

Linne. Snart bättre känd som Picard.