måndag 11 januari 2010

Bokåret 2009

Det kommer väl knappast som en överraskning att jag gillar att läsa? Och som jag berättat tidigare skriver jag även läsdagbok. I slutet av varje å gör jag en liten summering av mina lästa böcker, kollar snittbetyg, utnämner bäst och sämst från året som varit mm.

Here goes!

  • Antal utlästa böcker: 31 ("1984" platsar inte här för jag läste ut den 2010)
  • Skrivna av manliga författare: 12
  • Skrivna av kvinnliga författare: 19
  • Utländska författare: 24 (lämnar kvar 7 svenska författare)
  • Lästa på engelska: 12 (Rekord!)

Bäst: Ja men hallå! "Twilight" så klart! Någon som trodde något annat? I så fall - skamvrån!

Sämst: "Dumpa Matthew" av Jane Fallon. Så kass att jag glömt bort att jag läst den, ända tills jag läste om den i läsdagboken!

Snittbetyg för 2009: 3,7