tisdag 13 juli 2010

Lackparad


Make Up Store, Jenny. Mycket skirt gulgrönt glitterlack. Tycker om det, men det är nästan så det ser lite urvattnat ut. Lite väl akvarelligt, kanske.



China Glaze, Ruby pumps. Jag är kär! Härligt rött lack med massor av finkornigt glitter. Ser ut som Dorothy's rubinskor från "Trollkarlen från Oz", vilket var meningen. Fån China glaze kollektionen "Wizard of Ooh Ahz".

Make Up Store, Dolly. Såg blått ut i flaskan, men blev mer turkos på nageln. Skimmerlack med högblank finish. Tror det är min favorit bland de turkosa, men jag blev ändå lite besviken eftersom jag trodde det skulle vara blåare.

Make Up Store, Melina. Korallorange med massvis av finkornigt guldglitter. Underbar sommarfärg! Trodde att det skulle vara lite knalligare orange, men ja gillar den ändå.

Melina lackade jag om till i morse (medan älskade maken grävde bort en halvdöd buske i trädgården) och jag har redan skavt av lacket på halva höger långfinger. Det får i varje fall sitta kvar till i morgon då jag lackar om till Ki från Zoya. Som jag är sjukt nyfiken på.