söndag 31 mars 2013

Marsfavoriter

Ännu en månad har tack och lov tagit slut. Det här första kvartalet på 2013 har lämnat en del övrigt att önska, kan man milt uttrycka det. Men jag försöker som vanligt hitta guldkornen i tillvaron och det här har varit extra bra denna svinkalla mars.

Födelsedagsbarn: Jag har faktiskt inte firat någons födelsedag i mars, men jag känner folk som fyller år i mars. Det gör väl alla?
Kläder: Har köpt mig en finfin skjorta med stjärnor på, en finfin randig tröja och ett par finfina röda byxor.


Nagellack: Utesluter indielack ur den här kategorin och utser istället Def defying från China glaze som månadens finaste lack. Grönt är skönt.
Tv-program: Glee. Som har sändningsuppehåll igen... Tur att man har sina dvd-boxar att roa sig med. Lilla E och jag håller som bäst på att gleeka oss igenom säsong 2.

Now kiss!
Träningspass: Promenader och hetsdansning.
Skolhändelse: Vi har haft en tredagars workshop med mask och det har varit jättekul! Sminkdagen och commedia dell'arte var också roligt, men inte lika roligt som mask. Och ja - jag menar masker som man döljer hela ansiktet med. Då måste man nämligen uttrycka alla känslor med kroppen. Vilken utmaning!
Festlighet: Påskfirande med världens bästa svärfamilj. Så klart.
Frisyr: Jag kan ha tofs! Och luggen växer så det knakar och börjar titta ner i ögonen igen fastän det inte ens är en månad sedan jag klippte den sist.
Pussgurka: Flera stycken. Som alltid älskade maken, men även mina fina barn. Och mina fina vänner som jag får krama så mycket jag vill. Jag tycker om att kramas.