onsdag 9 juni 2010

För han har tagit studeeenten! Hurra vad han är bra!

I går befann jag mig i huvudstaden tillsammans med stora J och mina goa föräldrar, för att fira den underbare brorsonen D som tog studenten! Så här pigg är man efter champagnefrukost, utspring, flakåkning och en bastant middag. Han skulle på studentfest efter att vi åkt hemåt igen.Undrar just om han orkade med det...


Det har varit lite turer kring det här med att åka studentflak i Stockholm. Det förbjöds ena dagen och blev tillåtet igen dagen därpå, ungefär. Så D åkte studentflak efter en herrejösses stor traktor. Och det var inte utan att jag förstod det där förbudet när jag såg vad de gjorde med all denna öl som bars upp på flaken.

Man kunde ju tro att ölen var för invärtes bruk och att dessa nybakade studenter skulle bli rejält på lyset, men icke då. I stället sprutades ölen ut. I sann yes-jag-vann-F1-loppet-anda. Öl på varandra, öl på sig själva, öl på oskyldiga förbipasserande. Snacka om alkoholmissbruk liksom. Förstod varför D lämnade studentmössan till mamma och bytte om till t-shirt och shorts. Lite lättare att slänga in i maskinen än en kavaj som kräver kemtvätt. Typ.

Berättade om detta beteende för älskade maken när jag kom hem. Vi låg i sängen och var på väg till sömnens rike, när jag hör honom mumla:

- Vilket slöseri på öl......


Fast jag har hört att det ska vara bra för håret, så de är nog fina på fredag. När de köar på Arbetsförmedlingen.