onsdag 22 december 2010

Doktor vem?

För triljoner år sedan började en tv-serie på brittisk tv som heter "Doctor Who". Under årens lopp har doktorn haft lite olika utseenden, och i mitten av 80-talet lades serien ner. För att återuppstå i början av 2000-talet, då med Christopher Eccleston i rollen som Doktorn. Den säsongen visades på tv. Otur för mig samma tid som jag hade yogaklass, så jag missade det mesta. Men eftersom SVT är puckon och bara visade den första säsongen av den nya serien, och älskade maken hade blivit biten rejält, så skaffades säsong 2 på dvd. Och nu är det klippt för mig med. Och här är min doktor, gestaltad av David Tennant. Framför sin Tardis.


Och som ni ser önskar han oss en god jul.
(Hoppas jag får en tam Dalek i julklapp! Eller en sonic screwdriver!)

Vad jag vill ha sagt med detta? Jo, jag är kär i Doctor Who! Säg inget till älskade maken bara!