fredag 17 december 2010

Mrs Data har inte hamnat i klimakteriet

Varför släppa ämnet mens när man kan låta bli?

Som trogna läsare drar sig till minnes har jag haft lite problem med att det kommer för mycket ibland. Inte roligt. Jag har haft så stora problem att jag varit i kontakt med läkarvården. Där blev jag ordinerad p-piller, och visst - det hjälper. Ett tag. Men jag vill inte ta piller. Lite för mycket cancer i min släkt för att jag ska tycka det känns toppen. Typ. Så problemen kommer tillbaka.

Ungefär så här har jag haft det varje månad:
dripp...........dripp................dripp..............dripp........dropp...........dropp.......VATTENFALL!!!!!!!!!!!!! Dropp...dropp...dripp.........................dripp....................skvätt.............dripp
I upp till 10 dagar. Det är inte så jävla kul.

Så jag kom över min skräck för nålar och gick på akupunktur. 1 gång. För tre månader sedan. Och jag har inga problem alls efter det. Gissa hur mycket skönt det känns? Just det.
Alltså - ett samtal, en sejour med nålar, några frön i örat att klämma på i en vecka - och jag är frisk! (Eller nåja. Ni vet.)

Jag gick hit för min akupunktur. Jag kan varmt rekommendera detta om man har problem, med andra ord.