måndag 13 december 2010

Lucia

Har idag varit och sett lilla A och hans klasskamrater när de lussade för oss föräldrar. Underbart vackert! Och jag höll på att skratta ihjäl mig! Dels stod lilla A med fingret i näsan halva uppträdandet, dels sjöng de en så otroligt rolig text till den där låten som är tomtarnas parad i "Kalle Anka och hans vänner önskar god jul".

Vi vill ha skridskor en häst och en rymdraket
och helst inga mjuka paket

Jag vet - inte roligt alls egentligen, så jag skyller på den tidiga timmen. Jag skrattade faktiskt så jag grät (fast tyst för att inte störa). Inte blev det lättare att sluta när jag märkte att älskade maken satt och skrattade han med. Åt mig. Det som tog ner mig var "Feliz navidad". Fy 17 vad jag inte tycker om den julsången. Eller "Tänd ett ljus". Skona mig!

I torsdags var jag på ett annat Luciatåg. Det var Kulturskolan som hade uppvisning och lilla E är med i en av körerna. Världens sötaste lilla tärna! Och lilla A var världens stiligaste lilla stjärngosse!

Om mamman själv får välja.