tisdag 4 september 2012

Det handlar om mig!

Känner mig tråkig, trött och oinspirerad. Kör på en lista jag hittat hos Katta Kvack och Karins Konstgrepp. Hederligt stulen med andra ord.

"Arkivbild"

Vad har du på dig?
Mörkgrå tunika, trosor, bh, lila klocka och hårsnodd.

Hur mår du?
Lite trött och snart fri från en envis förkylning med matt-i-kroppen-syndrom. Hoppas jag.

Vad önskar du just nu?
Frid i sinnet.

Vad har du ätit idag?
Salamisallad till lunch, kyckling Korma med ris till kvällsmat.

Vad ska du göra ikväll?
Det är kväll just nu. Efter det här ska jag lägga mig.

Vad ska du göra i morgon?
Skola. Hoppas jag ska jogga. Funderar på att baka. Enda "lediga" eftermiddagen den här veckan.

Vem saknar du?
Min vän H. Så nära men ändå långt borta.

Senaste köp?
Fika. Te och dammsugare för en tia.

Vad skrattade du senast åt?
Har skrattat som f*n i skolan idag. Som varje dag. Minns inte åt vad dock. Helheten kanske.

Vad grät du senast åt?
Igår när jag fick veta att en snäll människa snart inte finns hos oss längre.

Vem sov du senast med?
Älskade maken.

Vad läser du just nu? 
"Liseys berättelse" av Stephen King. Igen. För det är den värd. Och så är den läsecirkelbok.

Senast sedda film?
I sin helhet "Underworld: Evolution". Delar av "Marley och jag".

Vilken svordom använder du mest?
Alla. Fast kanske lite överslag åt fan. Eller så hittar jag på något själv - funkar fint det med.

Vem var den som senast ringde dig?
Perny.

Har du dejtat någon av en annan religion?
Inte vad jag vet.

Senast 3 inkomna sms?
Annars då? Allt bra?
Vill också gosa. Älskar dig.
Det var tanken.

Vad stod det i ditt senast skickade sms?
Jorå. Har varit lite förkyld men det ger sig.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Engelska.

Vilken är din favoritlukt?
Nybakat.

Vad är du rädd för?
Fanatism.

En person du tycker är snygg.
Får jag bara välja en väljer jag älskade maken. För att han är det. Efter snart 14 år tillsammans är jag fortfarande tokkär i honom! Underbar känsla.

Blir du lätt svartsjuk?
Ja. Eftersom jag tror att alla andra också blir tokkära i min älskade make hela tiden. Fast jag börja bli bättre på det där nu. Så sakteliga...

Din favoritkaraktär ur en serie?
Data från Star Trek: Next Generation. Doktorn från Doctor Who.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Min dator muppar ur av FB-chatten så jag har den inte på.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Franska. Försökte 5 skolår också, men det gick ju tydligen sådär.

Vad för sorts killar faller du för?
Sådana med vackra leenden, kortklippta nackar och glittriga ögon som är smarta och snälla. Älskade maken alltså.

Vart vill du åka just nu?
Längtar ständigt till Italien och England.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Det är ett bra tag dit alltså.... Säkert någon film eller bok. Och absolut snälla barn!