söndag 9 september 2012

En galen vecka når sitt slut

Herrejössesamalia och hela släkten! Den senaste veckan har jag haft så fullt upp att jag knappt har hunnit känna efter hur jag mår. Det visar sig att jag mår finfint, men är lite trött. Jag har knappt hunnit med att blogga alls - vilket jag tyckt varit oerhört tråkigt. Eftersom jag har mer trafik på nagelbloggen valde jag att lägga mesta energin där och det har ju knappt varit så jag hunnit med de planerade inläggen här, FredagsFilmen och SöndagsSången. Men nu känner jag att jag är ifatt. Vill ni veta vad jag gjort i veckan? Vare sig ni vill eller inte så tänker jag berätta det.


  • Måndag: Skola såklart. Vi jobbar mycket med improvisationer just nu, som är svårt och jobbigt och inte jättekul. På eftermiddagen/kvällen skulle Lilla E på kör och jag på Odd Fellow (Rebeckorna) och sedan var den dagen slut. Häpp!
  • Tisdag: Skola såklart. Vi fortsatte jobba med improvisationer. På kvällen skulle Lilla E på simskola och jag blev tvångskommenderad att följa med för att vara sällis i omklädningsrummet. Det slutade med att jag var skitsur för att jag var trött, men Lilla E hade roligt i varje fall. Så var den dagen slut. Häpp!
  • Onsdag: Skola såklart. Gissa vad vi jobbade med? Gissa om jag tyckte det var kul eller besvärande? Just det - det sista alternativet. Tungrott kan man säga. Ledig eftermiddag och kväll som jag spenderade med att slösurfa på grund av trött. Häpp!
  • Torsdag: Skola såklart. Improvisationer på förmiddagen och förberedelser för ett särskilt evenemang efter lunch. På kvällen ledde jag yogapass och så tittade jag på "Once upon a time" med familjen. Sängen var väldigt trevlig efteråt. Häpp!
  • Fredag: I skolan men kanske inte så mycket skolarbete direkt. Lokalerna som skolan är inhysta i hade stor nyinvigning efter omfattande renoveringar. Det är ett stort kulturcentrum med bibliotek, café, fritids, mötesplats och så min skola. Spenderade förmiddagen med att hjälpa till att blåsa upp ungefär 300 heliumballonger, knyta dem och sätta band i dem. Sedan släppte vi iväg dem när bandet klipptes. De som inte vissa ungsatar hann inhalera. Sedan blev jag sittande med ansiktsmålning ett flertal timmar. Fråga inte hur många tweens jag fick skriva Justin Bieber på för jag tappade räkningen. Och tron på vår framtid. Fick gå ifrån invigningen i förtid (höll på till åtta på kvällen) eftersom älskade maken skulle på Odd Fellow. Hade fredagsmys med barnen. Och så var den dagen slut. Häpp!
  • Lördag: Varannan lördag hjälper jag min svärfar med en grej - det här var en sådan lördag. När det var klart åkte vi och veckohandlade. Bland annat slank det med en hårfärg till mig så numera är jag rödhårig. Hajar till varje gång jag ser min spegelbild. Ovant men snyggt. Lördagsmys med barnen för att vi kan. Åt ostfondue, drack vitt vin och tittade på den film som ligger bra till att bli FredagsFilm nästa vecka. Även den dagen tog slut. Häpp!
  • Söndag: eller idag. Har inte haft någonting planerat. Hur skönt? Väldigt. Långfrukost. Äntligen ett löppass igen (ett inlägg för sig - kommer snart). Formel 1 på Monza som vanns av min ofavorit Hamilton. Blä! Vi hann även med att sortera, tvätta och hänga all tvätt från den gångna veckan. Som att ha tvättstugetid ungefär - effektivt. Barnen på lekdate hos bästisarna så jag och maken åkte till köpcentret och shoppade loss. Och ja - jag hade med mig nagellack hem... Till kvällsmat porterstek. Ännu en anledning till att aldrig bli vegetarian för fy bubblan vad det är gott!
Här har det legat porterstek. Efter att bilden togs slickade jag tallriken. Så gott är det.
Summa sumarum - jobbig vecka men attans så roligt jag har haft!