torsdag 28 maj 2009

Ryggskott

Trodde ni det var riskfritt att yoga? Tänk igen. Jag åkte på ryggskott idag, mitt under en övning. Och vad lärde jag mig av det?
  1. Man ska värma upp, varje gång. Shame on me.
  2. Om man sitter obekvämt bör man gå ur ställningen innan man börjar vicka på rumpan. Särskilt om det är första ställningen på passet och man inte har värmt upp.
  3. VÄRM UPP FÖR FASIKEN!

Tror ni att jag slutade yoga bara för det? Nä. Jag gjorde klart mitt pass. Och i morgon gör jag ett ryggpass efter bästa förmåga och absolut INTE det pass som innehåller Bågen, som jag tänkte göra först.

Idag fyller älskade maken 35 år. Jag har bakat bullar och en Red Velvet. Tror den sistnämnda blev misslyckad, men den går nog att äta. Frostingen blev lite för lös. Hade råkat köpa Philadelphia light - inte bra... Och jag som tyckte jag kollade så noga - tydligen inte.