onsdag 13 maj 2009

Onsdag

Morgon nu igen. En slö sådan. E är ivrig att få gå till dagis för idag ska de hälsa på på skolan där hon börjar till hösten. Tänka sig, snart har jag inga dagisbarn kvar längre.

Jobbar extra på Zarcillo idag, eller i kväll snarare. Nackdelen med det är att jag kommer hem sent, och jag har inte ringt min "buddy" än. (Kommer sluta med att vi ringer varandra på torsdag kväll den här gången också. Eller så ringer jag en snabbis från jobbet. Tror det. Det har varit rätt så lugnt där den här veckan, och jag kan ju faktiskt avsluta om det kommer en kund.) Fördelen är att jag får mer pengar i lönekuvertet.

Idag tänkte jag göra en nabhi kriya när E är på skolan. Ett pass för prana apana. Det är ett pass jag verkligen gillar, det och surya kriya är mina absoluta favoriter. Än så länge. Jag gillar att eldandas, när man hittar flödet är det otroligt avslappnande faktiskt. Fast innan man får till det är det inte lika kul. Hittar man inte flödet kan man nästan känna lite panik, men då är det för att andningen hamnat fel. Eldandning är en speciell teknik för kundaliniyoga, där man andas lätt och snabbt genom näsan. Andningen ska ligga i magen, andas man så här för högt upp blir det hyperventilation och det är INTE bra. Nåväl, nabhi kriya innehåller en hel del eldandning, så jag väljer det idag.

Vi blev tipsade att skriva yogadagbok på förra tillfället. Det har jag inte gjort. Det har varit lite slarv också, mitt i "ledigheten". Men det beror på privata, sorgliga saker, och en viss liten latmask som bor inne i mig. ;)