fredag 4 november 2011

Vikten av vatten

Vi har haft en paus i vårt Doctor Who-tittande, jag och älskade maken. Mest av allt är det jag som dragit ut på det eftersom jag vet att det här är den sista säsongen där David Tennant spelar Doktorn och ja - jag kommer gråta floder över "min" doktor när han ersätts av Matt Smith. Igår tittade vi däremot klart på de ordinarie avsnitten av säsong 4, det är i specialavsnitten han regenererar sig. Får se hur länge jag kan skjuta upp det. Min gissning är inte värst länge. 

Som sagt - igår tittade vi på de tre sista avsnitten för säsong 4 och i ett av dem hade Donna Noble (Catherine Tate) huvudrollen. Hon skulle tidsresa lite. Och där står hon i en jacka full med sladdar och får order till höger och vänster. Gör si, gör så, den här maskinen gör det här, den här maskinen gör så där och vi hoppas det fungerar. Då kliver en soldat fram och klämmer iväg säsongens bästa replik:

"This is to combat dehydration."


Och så håller hon fram ett glas vatten. Jag skrattade så jag fick ont i magen! Bästa ever!

Kan tillägga att det fungerar för att få tonårsbarn att dricka vatten också. Testade på Stora J nämligen, som hamnat på sjukan på minst ett convent för att hon varit uttorkad. Hon svepte glatt i sig ett stort glas vatten. Det gäller att veta att vad man ska säga.