onsdag 30 april 2014

Aprilfavoriter

Så var ännu en månad inne på sina sista timmar. Tyvärr slutar den inte med riktigt lika vackert väder som det var i helgen, men man kan ju inte få allt. Har jag hört.
Ikväll är det i varje fall dags för sprakande vårbrasor, vårtal och "Vintern rasat" så det smäller om det. Jag kommer med andra ord hålla mig inomhus hos sväronen och hålla älskade makens mormor sällskap med ett eller sjutton glas vin i handen. Är inte mycket för folksamlingar, kan vi väl påstå.

Månadens favoriter då, fanns det några sådana? Klart det fanns!



Födelsedagsbarn: April är månaden jag firar min mamma, min svärfar och min ena katt. Hipp hurra för dem.

Kläder: Älskandet av huvtröjor fortsätter. Jagar dessutom efter ett par nya jeans för jag har exakt inga alls i garderoben. Vill ha med lite högre midja dock, och det är tydligen inte det lättaste att hitta.

Nagellack: I Pahlish Doctor Who-kollektion finns det (minst) två superduperfina hololack. Lila My bespoke psychopath och brungrå Raggedy man, goodnight.



Festlighet: När mamma fyllde år firade vi henne med söndagsmiddag och då fick jag också träffa min ena bror och alla hans döttrar och hans barnbarn. Det tyckte jag var festligt. Påsk är ju också roligt - och gott.

Frisyr: Just keep braiding, just keep braiding...

Upptäckt: När vi går ut på våra söndagspromenader så brukar jag föredra att vi åker till Karlslund och går där, framför Naturens hus där det alltid är så packat med folk. Men i söndags så parkerade vi vid Naturens hus och gick över bron och ut mot Oset och Hjälmaren och jisses! Jag tror jag har hittat ett nytt favoritställe i den här stan.

Tv-program: Säger "Shameless" där eftersom jag tittar mest på det just nu (snart vid slutet...) "Glee" har äntligen tagit sig i kragen, men har man älskat McKinley så kanske man blir besviken. Jag älskar Kurt så jag är inte besviken över att serien flyttat till New York. Men ändå - "Shameless" har varit den här månadens tv-favorit.



Film: "Gravity". Vi hyrde den i helgen och jädrar vad jag gillade den. Jag som har ett antal poäng i filmvetenskap i bagaget hade dessutom väldigt roligt åt symboliken i den här filmen. Om ni liksom vi hyr den/köper den (gör det!) så ska nu absolut spana in extramaterialet och kolla på den lilla kortfilmen som är med där. Underbar!

Bok: Eh... Jag har varit dålig på att läsa bok den här månaden. Igen. Mycket fan fiction blir det. Har älskat "Permanent fixture" lite extra mycket, strösslad med Doctor Who-referenser. Man kan läsa den utan att ha sett "Teen wolf", för det är en au (alternative universe) men man har så klart större behållning av den om man vet vilka karaktärerna är och om man shippar Sterek.

Extra speciell rolighet: Jag är färdig med den skitjobbiga delen av mitt terapiarbete! Nu är det bara resten kvar. I övrigt hoppas jag att kvällen ikväll blir extra rolig.