tisdag 29 april 2014

I want your fears your hope the whole kaleidoscope-Dagens


Låt: Jodå, det är "Kaleidoscope" med The Script idag med. Fastän jag varit på konsert och hört en massa andra låtar.
Outfit: Svart långkjol, gul ärmlös blus, svart kofta. Allt från H&M, inga överraskningar där. Lite överraskande var det kanske att jag behövde ta på ganska tjocka rutiga jackan från Only. Hej då värmen - hoppas vi ses snart igen.
Smink: Nöjde mig med lite mascara idag, från Max Factor. Behöver köpa en ny tror jag.
Nagellack: Cross my hearts från Pahlish sitter på en dag till. Fick en laddning med sju lack till i brevlådan idag också. Beslutsångest...
Doft: Vanilla touch från H&M. Eller som älskade maken sa: "Du luktar vanilj."
Frisyr: Sidfläta. Varför ändra ett vinnande koncept? Typ.
Smycke: Mina vanliga ringar, infinityring som jag fått av Lilla E, nitformade örhängen från H&M.
Klocka: Lila Ice watch. Älskade maken ville inte byta den mot sin Omega Constellation i stål/guld. Sniket.
Fika: Te och banan.
Middag: Indisk kycklinggryta med ris.
Pryl: Mobilladdare. Den slukar batteri den där prylen...
Sysselsättning: Inte mycket och sedan konsert.
Träning: Att vara bland folk.
Kvällsnöje: "Carrie". Måste ju se den nya versionen också.
Att tillägga: Konsert alltså. Lilla E sjunger i kör och ibland bjuds det på skönsång. Som att höra en väldigt vacker aukustisk version av "True colours" som fick mig att gråta. Tyvärr säger hon att hon vill sluta sjunga i kör. Mamman och pappan hänger läpp.