tisdag 1 april 2014

Inte ett aprilskämt

Så. I morse åkte Lilla E med sin pappa (älskade maken alltså) till tandläkaren. Och kom hem en stund senare med halva ansiktet bortdomnat och en tand i en röd plastlåda.


Det är en mjölktand som har ett hål i sig som går hela vägen till Kina ungefär, och denna har hon nu befriats ifrån. Egentligen skulle det ha blivit två tänder, men tandläkaren tyckte att hålet i den andra tanden inte var lika akut, det gick bara till Indien eller så, och tanden ska ju ändå tappas så småningom.

(Själv tappade jag alla mina mjölktänder inom loppet av tre år och när jag ser tillbaka på det lilla faktumet inser jag att jag måste ha sett ut som en vandrande tandglugg där ett tag.)

Efter att bedövningen släppte fick mammas lilla hjärta jätteont och det enda som riktigt hjälpte var att ta en tupplur med en av katterna som huvudkudde. Sedan åkte hon till mormor och åt våfflor.