onsdag 30 november 2016

Novemberfavoriter

November brukar kännas som en av de mörkare månaderna, men i år har det känts lite ljusare. Kanske för att första advent kom så tidigt i år att julbelysningen tändes tidigare, vad vet jag. Eller så berodde det på supermånen - som jag inte fick se eftersom det var genommulet här. Eller bara det att solen skinit lite mer och jag har känt mig lite lugnare. Man borde ju inte leta anledningar till varför man känner sig mindre tung i sinnet, så jag gör inte det. Favoriter däremot har jag letat efter, och de kommer här.

Schumi. På grund av anledningar. 
Bok/fic: Bästa utlästa bok den här månaden är helt klart "End of watch" av Stephen King. Skrev om den igår, eller mest om trilogin i sin helhet. Var ganska trött när jag skrev det så det kanske blev lite svamligt, men who cares.
Bästa fic är den jag läser just nu. Den är jättelång! 231 kapitel och ordmässigt att jämföra med "Harry Potter och Fenixorden" så det kommer nog ta ett tag till för mig att läsa ut den. Men jag har så roligt! På riktigt sitter jag och skrattar åt den emellanåt. Den heter "Next big thing" och är tredje delen i en serie av earlgreytea68. Inception au med Arthur och Eames.

Film: Har försökt få iväg älskade maken och mig på bio men misslyckats gruvligt. Känns som att vi tittat på mycket gangsterfilm den här månaden, och gangsterfilm är egentligen inga favoriter.

Tv-program: Älskar mest "Lucifer" och "Brooklyn Nine-Nine".

Kläder: Bekväm bh utan byglar som ändå håller tuttarna på plats? Hittade mina på KappAhl. Känns som en andra hud att ha på sig. Älskar dem och ska skaffa flera.

Nagellack: Det kan vara så att jag har månadens snyggaste lack på naglarna just nu, men det här jag inte ens hunnit fotografera än. Tainted från Darling Diva Polish är ett urtvättade-jeans-blått hololack som är helt underbart. The healer från samma märke är inte tråkigt det heller, fast det är mörkgrönt.



Upptäckt: De har ett fint djursjukhus i Kumla, men jag låter gärna bli att åka dit fler gånger med en akut sjuk katt. Hon klarade sig undan med blotta förskräckelsen, men ett tag där trodde jag att jag skulle få åka hem med tom transportbur och sörja min fina Schumi.

Extra speciell rolighet: Som vanligt att träffa Plejaderna, men också att Lilla E tog ur sin tandställning, att jag var på julmarknad ute på landet och att älskade maken och jag firade vår 18-årsdag.

Mitt eget favoritinlägg: Det där jag svarar på frågor om tv.