onsdag 25 maj 2011

Mord!

Varning! I slutet av detta inlägg publicerar jag en bild på ett mordoffer. Anhöriga är tyvärr inte underrättade.

I morse när jag skulle följa lilla A och lilla E till skolan upptäckte vi ett lik. Mitt på gången mellan garaget och huset. Trodde först att den stackaren hade blivit inblåst i huset och brutit nacken, det har nämligen blåst herrejössesmycket här i trakterna de senaste dagarna. Men nej, det här är ingen olycka. Det här är ett mord. Liket saknar nämligen huvud.

Det finns ett gäng misstänkta till gärningen. En brunspotted med vitt ansikte, en skölpaddsfärgad, en helsvart, en helvit, en långhårig röd samt en gråtigré. Det är nämligen de katterna jag oftast får jaga bort från min trädgård.
Med andra ord är liket en fågel. Med tanke på mängden fjädrar jag hittade under en buske vid fyndplatsens närhet, så tror jag att jag även har funnit mordplatsen.

Fågeln är numera "begravd" i komposttunnan som ska tömmas imorgon. Huvudet saknas däremot fortfarande. Troligen befinner det sig i mördarens matsmältningssystem.


Så till dig som äger katten som dödade fågeln jag fick ta hand om - tack för arbetslivserfarenheten. Funderar på om det här kvalificerar mig som begravningsentreprenör. Eller skämt åsido - ännu en anledning för mig att avsky dessa kringspringande katter.