lördag 1 mars 2014

Februarifavoriter

Jo jag vet - det är mars nu. Man kan väl säga som så att februari försvann i något sorts töcken och att jag helt glömde bort att det är den kortaste månaden, oavsett hur många gånger jag skämtat om att ska man ha en dålig månad så ska man välja februari för att den bara har 28 dagar. Tyvärr verkar det inte som att det tänker hålla sig bara i februari, men jag har mått rejält kasst den senaste månaden. Faktiskt sedan mitten av januari och just nu ser jag inget slut på det. Skulle helst vilja ligga som en burrito i en filt och äta Ben&Jerry hela dagarna. Gömma mig och fly.

Men något bra har väl hänt? Hoppas jag.

Födelsedagsbarn: Firade Perny. För mig är februari lite av Pernys födelsedagsmånad kan man väl säga. Jag känner flera andra som fyller i februari, men i år (igen) var Perny den enda jag firade.

Kläder: Har jag haft på mig. Älskar mest mina pyjamasbyxor, vill ha flera par till att mysa runt i.

Nagellack: Det har varit dåligt med nagellack på mina tassar den här månaden, det har mest varit nakennaglat faktiskt. Men jag gillade verkligen It's genious M från H&M. Inte en fullpoängare men bra ändå.



Festlighet: Får väl bli Pernys Tardisfest då eftersom det är den enda festlighet jag deltagit i.

Frisyr: Rätt så nyfärgat och jag har slutat helt med schampo. Får se hur länge det håller sig.

Upptäckt: Ibland kan man upptäcka musik som är ett par år gammal och bara älska den. Så där så man känner att om man har någon vän som lyssnat på det och kanske anat att man gillar det inte sagt något så förtjänar den personen rejält med däng. Så är min känsla för Kite och Henric de la Cour som jag just nu älskat skiten ur.

Henric de la Cour

Tv-program: "Glee" började igen i tisdags och jag blev lite ledsen av det avsnittet. Hände lite jag inte gillade kan man väl säga. Det tv-program jag inte riktigt kan leva utan just nu är så klart "Teen wolf". Inga överraskningar där alltså. Är fortfarande orolig för Stiles...

Film: Har inte sett en enda ny film i februari faktiskt. Såg "Inception" igen igår, med Chilipojken, som utnämde den till den bästa film han någonsin sett.

Bok: "To kill a mockingbird" av Harper Lee. är inte riktigt klar med den men snart så. Finns så många fics som pockar på min uppmärksamhet...

Extra speciell rolighet: Nej.