torsdag 13 mars 2014

Soundtrack of my life


Ratata - Se på mig nu

När jag var yngre
Jag trodde jag var osårbar
Jag byggde mina slott
Och gick mina egna vägar
Alltid säker på min sak
Jag trodde varje väg var rak

Se på mig nu
Det har gått några år
Det har hänt så mycket konstigt 
Som jag inte förstår

Jag går här som ett utropstecken
På människors passivitet
Hur lite vi bryr oss
Hur lite vi vet

Lyckan är som en dröm vi jagar
Fixerade av det som behagar
Det finns alltid en ny profet
Som ska lära oss sin hemlighet

Men jag, jag behöver ingen
Jag vill ingen ha
Ingen man kan tala om för mig
Vem jag är och hur jag ska va

Se på mig nu
Det har gått några år
Det har hänt så mycket konstigt
Som jag inte förstår

Jag sitter uppe sent
Fast jag inte borde
Vad är det som håller mig vaken?
Är det det jag gjort?
Eller det jag aldrig gjorde?

En strimma ljus genom fönstret
Den får mig att vakna
I detta hus
Har jag lärt mig att sakna

Så jag åker in till stan
Där kan jag gå omkring
Se på alla människor
Och göra - ingenting

Åh se på mig
Kan du se att det gått några år?

All denna galenskap 
Som vi lär oss att leva med
Jag känner att den sliter på mig
Och bryter ner