måndag 30 november 2015

Novemberfavoriter

Äntligen är november slut - en månad som bara är rolig för att jag och älskade maken firar vår årsdag då. Annars är november mest trist och grå och mörk och det här året var inget undantag. Jag har inte mått bra mentalt alls och sover som en kratta. Men nu släpper vi fram juleljusen och tindrar, ta mig tusan!

Bok/fic: Att sortera in under saker jag är dålig på att göra när jag deppar - läsa böcker. 
Fics har det däremot blivit massor av och jag har försökt läsa de längsta först. Fast ibland är det ju ett särskilt ship man helst vill läsa och därför hamnar 00q-ficen "Sigh no more" av Damphir72 som favorit den här månaden, även om den inte är värst lång.
"Linger" av Maggie Steifvater får väl räknas som månadens bästa bok av den enkla anledningen att den är den bästa av de ynka två böcker jag har läst ut den här månaden. Och det går trööööögt med tredje delen i trilogin. Lättare att läsa fics liksom.



Film: Jodå - jag kom iväg på bio den här månaden också. Såg andra delen av "Mockingjay" eller fjärde och sista delen av "Hungergames" beroende på hur man vill se det. Jag som var orolig för tillgullat slut blev ganska nöjd. Inte exakt som i böckerna, men tillräckligt nära för att jag ska tycka det är en bra adaptering.
Jag har väl inte sett så värst mycket mer än "Mockingjay 2" och Bondfilmer den här månaden, och eftersom vi ser Bondfilmerna i ordning så har vi inte sett klart på de där toklökiga filmerna från 60-talet än. Hur kunde jag tycka att Sean Connery var den bästa Bond liksom?

Tv-program: Förutom att jag börjat titta på "Fringe" så händer det inte mycket i tv-världen för mig just nu. Känner fortfarande en viss saknad efter "Queer as folk" om jag ska vara ärlig, och ingenting kan riktigt mäta sig med den just nu.
Fast jag har ju verkligen gillat "Mr. Robot" även om säsongen slutade lite väl jobbigt.



Nagellack: Jag har pausat min lackblogg den här månaden och funderat på hur jag ska göra med den. Jag har nämligen lyckats göra slut på de otestade lacken och har enbart lackat med gamla favoriter den här månaden och det har känts lite ospännande att visa upp. Nu lyckades jag dock få tag på 8 av 12 lack i Skyfall-kollektionen, så jag kommer nog göra konstgjord andning på "Lackat enligt Jenny" om en vecka eller så.

Frisyr: Har precis klippt mig - för ett par timmar sedan bara. Det är fortfarande i ganska risigt skick och det behövde tas lite mer än vad jag vill, men håret känns bättre i varje fall. Och så har jag bestämt mig för att sluta färga det.

Kläder: Har behov av nya leggins eftersom det är hål på ungefär alla jag har, men jag har inte lyckats köpa några. Än.

Upptäckt: Upptäckte en kattspya i en filt i förmiddags. Ungefär så rolig den här månaden varit...

Extra speciell rolighet: Var på 42-årskalas/husesyn hos en god vän i fredags tillsammans med en massa roliga vänner och det var så där supertrevligt att jag inte riktigt ville att kvällen skulle ta slut.

Mitt favoritinlägg: Det känns alltid väldigt skönt att få skriva av sig lite tankar, och inlägget "Andra sidan myntet" är inget undantag.