måndag 2 november 2015

Säsongssammanfattning: Queer as folk, säsong 5

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Så underligt tomt det känns just nu. Sista avsnittet är tittat på och även om det inte slutade precis som jag ville så slutade det bra. Hoppfullt. Och vissa saker kan man kanske gissa sig till hur det blir med ändå.




Favoritavsnitt: Alla avsnitten, men om jag måste välja väljer jag 5x10 "I love you" och inte bara för att Cindy Lauper gästspelar som sig själv. En tillställning på Babylon slutar i tragedi när en bomb exploderar. Michael skadas svårt och Brian kommer till insikt om att vissa saker måste sägas innan det är för sent.
5x13 "We will survive" Avslutningsavnittet där vi säger farväl till alla. Och det är inte lätt alltid, ääven om det i vissa fall blir underbart och i andra fall bara vackert.

Favoritkaraktär: Brian gick ifatt Justin som favoritkaraktär den här säsongen, men de är mig ungefär lika kära båda två.

Favoritpar: Brian och Justin - Britin. Och här blev det inte som jag ville fast ändå blev det bra. De bestämde sig för att inte gifta sig utan låta det som sker ske. Och jag gillade det resonemanget. Eftersom man som tittare vet att de älskar varandra.

Bäst i säsongen: Jag älskar ju frierier så jag det klappade lite extra i bröstkorgen när Brian friade ordentligt till Justin. Och så gillade jag att Hunter ska få sina pappor på riktigt.

Värst i säsongen: Proposition 14. Och bomben. Fy fan.

Övriga kommentarer: Ingen aning om vad jag ska se nu. TV-hösten har ju gått igång och jag ligger lite efter i de serier jag följer så jag ska väl titta ikapp mig, men annars vet jag inte. Vad vill man se efter en sådan här känslomässig berg-och-dalbana? Jag kanske bara börjar om med disk 1, vad vet jag.