söndag 9 oktober 2016

Tre tomma no. 20

Det här har legat i lådan i nästan en månad utan att jag tagit mig i kragen och fotograferat det. Skyller helhjärtat på att jag är lite höstlat. Men nu är den är, nummer 20 i serien "tre tomma".


Organic world Maroccan Argan oil. Moisture rapair Hair treatment oil. Det här har varit min go to hårolja sedan jag började med no poo. Egentligen konstigt med tanke på att den innehåller cyclopentasiloxane som är en silikon och ungefär motsatsen till no poo, men jag har inte haft några problem att tvätta ur den alls, även med mina sulfatfria metoder. Den kommer inte hitta hit igen dock, just nu använder jag kokosolja.
Plaståtervinning.
Betyg 3/5. Hade den varit silikonfri hade betyget blivit en femma.

Firebird. Mini soap, Saltwater. Som jag nämnde i förra inlägget med tre tomma, så fick jag med ett par minitvålar från Firebird när jag beställde en parfymolja. Den förra gillade jag inte, den här älskade jag. Så fräsch och trevlig dogt att jag funderar på att köpa den i stor storlek och kanske som parfymolja och/eller hudlotion också. Tvålen funkade bra också, den mumsiga doften var bara en extra bonus.
Plaståtervinning.
Betyg 5/5

Apoliva Ört och natur. Hud- och nagelolja. Vad ska säga om den här lilla godbiten då? Jag älskar den och det här var den tredje flaskan jag gjorde slut på. Fjärde flaskan är under användning. Min favorit bland nageloljor, förutom Nail food från Scratch nails. Den här luktar och verkar ungefär likadant men kostar hälften så mycket. Finns på Apoteket.
Glasåtervinning. Plaståtervinning på korken.
Betyg 5/5