tisdag 11 oktober 2016

What I eat in a day #9 - Vegetariska veckan

Den här veckan äter hela familjen vegetarisk mat. Det var barnen, med Chilipojken i spetsen, som kom med förslaget om en helt vegetarisk vecka, och jag och älskade maken var inte sena att anta förslaget.
Eftersom vi veckohandlar på lördagar så började vi vegoveckan då, och är alltså inne på dag fyra idag. Det här var min dag tre.


Vaknade till en helt genommulen och tråkig dag, och det var inte fotoljus för fem öre. Men det här är alltså min älskade kopp Earl Grey, som varje morgon - om jag inte väljer ett annat te så klart. I skålen är det en blåbär- och citronchiapudding med kokos, quinoacrispies och hackade dadlar.


Dagen innan åt vi vegetarisk lasagne till middag, och lyllo mig så blev det rester som jag kunde äta till lunch. Hemmagjord pizzasallad också.


Eftermiddagsfika blev några minipretzels och mer te. Jag fotograferade inte alla mina tekoppar, men Q-muggen fick påfyllning några gånger under dagen.


Till kvällsmat gjorde jag falafel som vi åt med pommes frites, libabröd, pizzasallad, tomater och en god örtsås som älskade maken rörde ihop. Om ni undrar om det är roligt att göra falafelsmet med stavmixer är svaret nej. Tillfällen jag saknar den där matberedaren som gick sönder och som vi inte ersatt än.


Några skedar turkisk yoghurt med honung och granola utgjorde mitt "kvällsgodis".
Jag drack dessutom vatten under hela dagen, men sådana hamnar aldrig på bild på grund av tråkigt att se.