söndag 31 december 2017

Decemberfavoriter

Årets sista dag. Längtar tills alla smällar från fyrverkerier upphör, eftersom det pangats vilt här den senaste veckan eller så. Särskilt på nätterna när jag vill sova och inte bli bryskt väckt och tro att kriget är här. Längtar tills det blir förbjudet att sälja sprängämnen till privatpersoner, men det kommer väl aldrig ske - tyvärr. Det känns ju sådär när fyllskallar och småglin springer omkring med brinnande och explosiva grejer, liksom. Tråkig som jag är.

Men förutom det så finns det favoriter. Minsann. Och december månads sådana ser ut såhär.



Bok: "The eyes of the dragon" av Stephen King var den som fick högst betyg den här månaden. Har precis räknat ihop mitt år, och mycket riktigt landade det på 55 böcker under 2017, de flesta dessutom riktigt bra.

Fic: Har hamnat i ett träsk av Drarry-fics. Hör av mig när jag kommer upp igen.

Film: Om man har riktigt låga förväntningar och egentligen hellre skulle vilja se en annan film (räcker upp handen), så kan det möjligen visa sig att en film man inte såg värst mycket fram emot ändå var riktigt bra. Jag talar såklart om "Star Wars VIII: The Last Jedi". Såg den på annandan.

Tv-program: Ser ingen ljusning i horisonten på tv-svackan, men så kan det gå. Tittade i varje fall på "Mr. Robot" med älskade maken. Tyckte kanske att den här tredje säsongen var sådär, men bättre än den andra som jag inte var förtjust i. Älskar dock fortfarande den första säsongen.

Nagellack: Det får bli Check out the old Geysirs från OPI. Älskade den där isigt gråblå nyansen och det underbara lila skimret, som var så svårt att få med på bild. Ni får tro mig.



Hudvård: Lade till den här punkten i mina Årsfavoriter, och tänkte att den kunde få hänga med i månadsfavoriterna. Självklart är det arkmaskerna jag fick av Cactus i form av Sheet Happens julbox som är favoriten nu i december. Håller på att provar mig igenom dem, utlåtande kommer när jag är klar.

Upptäckt: Fick bara roliga klappar i år. Fick inte allt jag önskade mig, och dessutom en del som jag inte hade önskat mig men som jag ändå ville ha. Jag visst bara inte att jag ville ha det. På ett ungefär. Så jag upptäckte att ibland känner folk mig bättre än vad jag tror.

Extra speciell rolighet: Förutom att fira jul och hela den där balunsen, så var det sjusärdeles trevligt att träffas i läsecirkeln Plejaderna igen. Älskar min lilla läsecirkel, så fina människor jag har fått i mitt liv.

Mitt eget favoritinlägg: Det var skönt att få vara lite arg på Julmusik, helt klart.

Och det var det hela för i år - hoppas vi ses igen 2018. Till dess önskar jag er ett riktigt gott slut på 2017 och ett underbart år som komma skall, både 2018 och alla åren därefter. Kram!