torsdag 21 december 2023

Bullet journal för januari 2024

Jisses vad svårt jag hade för att bestämma mig för hur jag ville inleda året i min bullet journal. Efter mycket huvudbry bestämde jag mig för att det vore passande med rävar, eftersom färgen på boken kallas fox red. Röda rävar it is, vem är jag att bråka om sådant?


Det är få ändringar från föregående år. Sålunda börjar jag med en månadsöversikt, och det kommer säker hamna något passande för tiden på året på den än så länge tomma sidan.
Washitejpen har jag köpt för länge sedan. Jag minns inte var, men troligtvis någon butik på Etsy. Tombow i färgen 905 Red, som inte är lika knallorange som korken påstår. Förutom den är det ingen annan färg, bara svarta fineliners från Sekura Pigma Micron. Tror jag använde alla tjocklekarna i packet.



Jag har nästan bestämt mig för vad jag ska läsa som månadsbok i januari, men jag avvaktar lite till med att bestämma mig helt. Nagellack kommer det också bli, och jag räknar såklart med att spendera pengar även i januari.



Här kommer första ändringen, för jag har bestämt mig för att kolla om det funkar bättre för mig att ha mina träningssidor placerade här i bullet journalen, i stället för precis innan veckouppslaget. Jag inbillar mig att det ska bli ett mer naturligt flyt på det här sättet.
Att jag redan nu vet vilket tema det är i januari på Yoga with Adriene, beror så klart på att jag har signat upp mig på 30 days of yoga också för 2024. Jag har fått schemat till och med, men ännu inte kommit mig för att skriva in det.


En rad om dagen delar som vanligt sitt uppslag med vanekollen och humörkollen. Som synes har jag inte skrivit in några vanor än, för jag funderar på vilka jag känner behov av att ha här. Det har varit samma vanor väldigt länge nu, och det går liksom av bara farten. Jag känner därför att det vore intressant med något nytt här, men vet inte vad än. Ska fundera ett varv till.



Och här kommer ett av veckouppslagen, som ser precis ut som vanligt. 
Eftersom det är ett nytt år som börjar tyckte jag att det kunde vara vitsigt med den första meningen ur lite olika böcker som jag tyckt mycket om. Året inleds sålunda med följande citat:

"It is a truth universally acknowledged that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife." - Pride and prejudice, Jane Austen

"Nu live organism can continue for long to exist sanely under conditions of absolute reality; even larks and katydids are supposed, by some, to dream." - The haunting of Hill House, Shirley Jackson

"The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed." - The Gunslinger, Stephen King

"Last night I dreamt I went to Manderley again." - Rebecca, Daphne du Maurier

" 'Later!' The word, the voice, the attitude." - Call me by your name, André Aciman