torsdag 21 juli 2011

Smarta lilla jag


Jag har gjort en del riktigt lyckade saker i mitt liv. Saker jag aldrig har behövt ångra. Som att jag valde att behålla stora J när jag blev chockgravid. Det blev en bra unge av den så det har jag aldrig ångrat. Jag slutade röka. Himla smart av mig. Det är äckligt och sjukdomsframkallande och bara idiotiskt. Jag började med yoga och utbildade mig till yogalärare. Attans så smart faktiskt. Jag får jobba med det jag älskar mest, och det är ju trevligt.

Men något av det smartaste jag gjort är ändå att jag friade till den där älskade maken jag har. Och såg till att vi verkligen gifte oss. För inte nog med att jag har fått en snygg och snäll karl, som är en hejare på att kyssas, klia mig ryggen, ge mig fotmassage och blanda supergod gin & tonic med citron - han har en väldigt trevlig familj också, som jag får ta del av.

Bland annat har han en mycket trevlig lillasyster som jag har äran att kalla, inte bara min svägerska, utan även min vän. Hon är faktiskt så rackarns trevlig att när hon och hennes man for till de Brittiska öarna förra veckan, så kom hon hem med dessa nagellack till mig.


Med tanke på att hon reste med Ryanair var det extra hyggligt. De är ju inte direkt generösa med antal kilon man får flyga med...

Tack gullunge! Owe you one!