onsdag 3 oktober 2012

Tre tomma no. 10

Ska man hårddra det så är det här det elfte inlägget med tomma förpackningar och den tolfte trean, men det tänker jag högaktningsfullt skita i. Jag har inte döpt något inlägg till 10 än, så då får det här vara det - en tia. Nog svamlat. Låt oss se vad som ska hamna i plaståtervinningen den här gången.


Duschtvålen Immortal Twilight fick jag i julklapp i en sådan där snajsig presentförpackning ihop med parfymen. Eftersom jag är en Twilight-nörd (också). Meningen är väl att tvålen ska matcha parfymen, men då jag gillar parfymen och tycker tvålen luktar gammalt damm så håller jag inte med där. Dessutom var tvålen väldigt rinnig och hålet man hällde den ur väldigt stort. Jag tror inte jag behövde klämma på tuben en enda gång. Snarare blev den väldigt odryg, vilket i och för sig inte gjorde så mycket eftersom jag inte gillade den. Skulle absolut inte köpa den. Fast förpackningen är snygg, om jag ska säga något snällt.
Betyg 1/5

Cliniderms Age Correct Serum har jag också klämt slut på. Jag har redan recenserat den och känner att jag fick det mesta sagt då. Kommer inte köpa den igen, även om den var bra.
Betg 4/5

Och så denna omgångs favoritprodukt, hårmasken från Lee Stafford som ska ge håret en boost och få det att växa bättre/snabbare. Treatment for hair that never grows past a certain length. Sådana löften tar jag med en nypa salt, men det ska erkännas att så här långt hår som jag har nu har jag aldrig haft förut. Det sätter jag dock mer i samband med att jag alltid klippt av mig håret förut...
Anyhow så är det här en kräm som man ska massera in i hår och hårbotten, låta verka och sedan skölja ut. Enligt tillverkaren. Riktigt så har jag inte gjort utan jag har använt den som ett balsam vid varje hårtvätt. Alltså tvättat håret, haft i en klutt i längderna, låtit sitta ett tag och sedan sköljt ur. Resultatet är mjukt, väldoftande, följsamt hår som är lätt att reda ut och som får fina lockar. Enda smolket i bägaren här är den dumma burken produkten kommer i. Den känns ohygienisk och opraktisk. Det är alltför lätt hänt att man får burken full med vatten när man står i duschen. Trots det:
Betyg 5/5