måndag 14 januari 2013

Dagens 130114

Det får bli en Dagens utan bild på mig idag, hoppas det är okej. Som kompensation för att jag inte lyckats fastna på bild så får ni en på mina gulliga katter när de satt under granen i julas. De två på samma fläck utan att hårtussarna flyger är ett mirakel i sig.


Outfit: Långärmad svart t-shirt, vinröda leggins och beigerandig stickad tröja. Allt från hovleverantören H&M.
Smink: Ögonbryn och mascara. Fick räcka så idag.
Nagellack: Tardisblå Power dressing från Ciaté.
Frisyr: Nytvättat. Har blivit flätat ibland av diverse individer. Mycket omtyckt av yours truly.
Doft: Ingen parfym alls idag, men jag har haft Marrocanoil i håret i vart fall.
Klocka: Lambretta med Union flag-tavla och tricolorenrandigt natoband.
Smycke: Mina ringar.
Väder: Några minusgrader och lätt snöfall. Riktigt skönt ute om man bara klär på sig ordentligt.
Fika: Te med surdegsskorpor. Smoothie som kvällsfika/efterrätt.
Middag: Vegetarisk lasagne med squash, mangold och getost. Gottgottigottgott.
Pryl: Stol.
Träning: Workout med stol som redskap. Om ni undrade över punkten ovan. Och som alltid promenad skolan tur och retur.
Sysselsättning: Tränat, frukosterat, duschat, gjort mig fin. Gått i skolan där jag blivit trött, sur och arg på hur den här skolan behandlas av vår rektor. Bloggat om blå nagellack. Läst. Lagat mat. Ungefär så.
Barnabråk: Inte så värst. En skön dag med andra ord.
Låt: Varit förföljd av den där Petra Marklund låten om händer i taket de senaste dagarna. Gillar melodin - texten (inklusive Jakob Hellman-stölden) gillar jag sådär.
Kvällsnöje: Fösöka harva vidare i "Tess of the d'Urbervilles". Maken till trögläst bok alltså! Så är dialogerna skriva på dialekt också och det tar ett tag att komma in i. Särskilt när man läser på annat språk än sitt modersmål.