torsdag 31 januari 2013

Januarifavoriter

Den här månaden, och särskilt den här senaste veckan, har varit ganska så tråkig och jobbig. Jag tänkte därför att det kunde vara en god idé att lista några saker som inte varit trista och tråkiga. Mina favoriter från januari 2013 helt enkelt.

Födelsedagsbarn: Min lilla kille, Chilipojken himself, fyllde 12 år. Jag vet inte varför men plötsligt kändes han så stor. Bara ett år kvar till tonåren. Gulp!
Kläder: Älskar min grå Modcloth-klänning på riktigt allvar. Har den på mig nu.
Nagellack: Belgian chocolate från Glitter Gal.


Tv-program: Glee började igen förra veckan...
Träningspass: 15 minuters samba-workout. Askul och svettigt när man märker att man inte har någon som helst koordination kvar.
Skolhändelse: Improvisationsveckan. Det projekt vi håller på med nu räknar jag dagarna tills det är slut - så mycket avskyr jag det. Bara 11 kvar nu. I morgon blir det 10.
Festlighet: Bröllop i all ära, men så kul som jag hade i lördags med mina extra fina klasskompisar var det längesedan jag hade. Dessutom har värdinnan sju-hu-hukt söta katter.


Frisyr: Jag kan ha tofs! Och så behöver jag klippa luggen.
Pussgurka: Som alltid är det älskade maken som är bäst. På att pussas, hålla om, lyssna och trösta. Har jag behövt den här månaden.