fredag 1 februari 2013

En ytlig önskelista

När man läser skönhetsbloggar i den utsträckning jag gör så är det ofelbart att man då och då läser om olika produkter som man "bara måste ha". En del av de följande produkterna har jag önskat mig länge nu, vissa är purfärska på önskelistan.

Jag har länge närt en dröm om att kunna måla finfina eyeliner-vingar, men eftersom jag har ögonlock som hänger ner lite har det inte blivit av att jag lärt mig. Nu har jag dock hört talas om den här lilla pennan från Too Faced, en 3-way lash lining tool som verkar ungefär lika fiffig som färdigskivat bröd. Jag har förstått att man kan behöva lite övning för att få till det med den här, men eftersom jag ändå behöver öva så kan jag ju öva rejält.

Estée Lauder har i sin vårkollektion med en kvintett nagellack vid namn Heavy petals. Det gröna heter Absinthe och det är allt jag behöver veta för att vilja ha det.


Mer absint i The Body Shops nysläppta handvårdsserie Absinthe. Som de påstår innehåller absintextrakt. Skulle vilja veta vad det är, eftersom spritdrycken absint är destillat av ett flertal olika örter som är lösta i sprit. Tycker mig se att det är malört på etiketterna och det är en av minst tre olika örter som ska finnas i absint. Jag gick inte på den lätta, men jag går på att jag måste ha den här serien bara för att den heter Absinthe

Det var länge sedan jag köpte mig en ögonskuggspalett och nu suktar jag efter den här godbiten. Shadow Bon Bons från Too Faced med 12 olika skuggor i kanonfina färger, plus en mascara, plus en ögonskuggsprimer. Det går bra att ge mig den nu.


Känner kanske även att det inte riktigt är ekonomiskt försvarbart att smälla iväg 450 spänn på en ansiktsmask, och jag får en liten aning dålig smak i munnen av att det står på förpackningen att man  får super sexig hud av den här, men ändå. Jag vill ha Glam Glow


Lite väldoft vill jag ha också, och hur coolt är det inte med en svart parfym som blir färglös på huden? Det är alltså inte flaskan som är svart, utan vätskan i den. Har provsprejat Lady Gaga Fame och tyckte vid första sniffet att det kanske doftade en aning för violigt för min smak, men den här kan jag tänka mig bara för att flaskan är så snygg. Och cool. Och för att det är Lady Gaga.

Finns andra fina flaskor jag också vill ha. Jag har egentligen ingen aning alls om hur Illamasquas doft Freak kan tänkas dofta, men jag ser ju att det är en snigel på flaskan. Vad mer ska jag behöva bry mig om liksom?
Jag har fått Nails Inc. i min Glossybox två gånger. Inte en enda gång har det varit den färg jag helst av allt vill ha. Hur ljuvligt blå är inte den här? Heter Baker street. Den där gatan där Sherlock Holmes bor. Det hade kunnat vara vilken vidrig färg som helst med det namnet och jag hade ändå velat ha det, men nu råkar det vara galet snyggt.