onsdag 20 februari 2013

Dags att ge upp

Ungefär hela det här året har den här boken legat i marginalen för att jag påstår att jag läser den. Det är en sanning med modifikation eftersom jag just nu är inne i en lässvacka galore. Jag har inte ens kommit förbi sida 80 i den här. 

Tess of the D'Urbervilles av Thomas Hardy
Jag har haft alla möjliga anledningar till varför jag inte läst den - mycket i skolan har varit den populäraste ursäkten. Men nu är det sportlov och jag har inte ens tagit upp boken ur väskan än. Alltså har jag nu bestämt mig för att - lägga undan den!
Jag gör sällan det så det känns alltid lite konstigt att göra så, men just nu pallar inte min hjärna med att läsa en bok som är skriven på 1800-talsengelska och dessutom delvis på dialekt. Orkar inte bara.

På söndag ska Plejaderna äntligen träffas igen och då är det jag som ska välja bok. Till dess latar jag mig och spelar Candy Crush Saga. Jag har lov!