måndag 4 februari 2013

Alla dessa frågor!

60 frågor med svar. Utan vidare stulen från Karins Konstgrepp.

1. Hur gammal är du?
Alldeles snart svaret på frågan om vad som är meningen med livet. 42 alltså.

2. Hur gammal känner du dig?
Beror på hur mycket träningsvärk jag har, men oftast känner jag mig som att jag är 42. Sedan hur jag beter mig, det är en annan femma...

3. Vad har du gjort idag?
Tränat yoga, varit i skolan och byggt scen, entré och börjat sätta ljus (mellan flamsandet), varit på Odd Fellow-möte och styrt upp veckans Blå Måndag.

4. Vilken film såg du senast?
Galaxy quest med barnen i fredags. Lika rolig varje gång.

5. Vem ringde du senast?
Ringer så lite jag kan på grund av social fobi. Men det var nog till mamma.

6. Är du besatt av någonting?
Alltid. Hela tiden. Mest av nagellack.

7. Är du rädd för blod?
Nej, men det är ju inte mysigt att se på i stora mängder heller.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu.
Ett mycket nersuttet soffhörn. Mitt!

9. Kan du nämna 5 statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Olof Palme, Per-Albin Hansson, Torbjörn Fälldin, Göran Persson, Ingvar Karlsson. Ja alltså.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nej.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Svart, rött och blommigt.

12. När vaknade du idag?
6:10.

13. Vilken är din favorithögtid?
Min födelsedag. Borde vara en flaggdag...

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
New York vore inte så tråkigt kan jag känna.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Aldrig vet jag inte direkt, men jag fick inte direkt ett gott intryck av Milano.

16. Hur vill du tillbringa din pension?
Jag vill gärna resa en del. Annars är jag öppen för förslag.

17. Vad lyssnar du på just nu?
Tangentknatter.

18. Har du någonsin brutit ett ben?
Nej.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Vitlök, olivolja, krossade tomater, oliver, pasta. En hel middag!

20. Vem är din favoritkändis?
Eeeeeh..... Orson Welles kanske?

21.Vad är du på för humör just nu?
Trött.

22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa.

23. Snarkar du?
Brukar kunna få klagomål när jag är förkyld.

24. Vilka yrken har du provat på?
Brevbärarassistent (sorterat post med andra ord), kassörska, butikssäljare, engelskalärare, städare, yogalärare.

25. Hur går du helst klädd?
Mjukt och skönt.

26. Vilket stjärntecken är du född i?
Tvillingarna.

27. Vilket är ditt favoritgodis?
Lakrits.

28. Vad sa du senast?
Har jag sett någon film efter "Hugo"?

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Engelska och historia.

30. Vad har du på dig just nu?
Grå mysig kofta, svart tröja, svarta byxor, stickade sockor.

31. Vilken är din favoritaffär?
Lagerhaus. Kanske...?

32. Vad har du för storlek i kläder?
L.

33. Vad har du i dina fickor?
Näsdukar, nycklar och reflex. Om du menar i jackan. Annars på sin höjd ett läppsmörj.

34. Vad köpte du senast?
Ett baslack.

35. Hur många gånger har du flyttat?
Sju.

36. Om du var fast på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
En segelbåt, en stor dunk färskvatten och en solhatt.

37. är du morgon- eller kvällsmänniska?
Nattuggla...

38. Senaste filmen du såg på bio?
Breaking dawn part 2.

39. Har du blivit sydd någon gång?
Jajamen.

40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Jajamen.

41. Vad åt du till frukost?
Smoothie, ostmacka och te.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Jag var gravid med Lilla E, jobbade i klockaffär med min älskade make och var allmänt glad.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej. Jag har liksom inte körkort ens en gång...

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Älskade maken gör något speciellt för mig varje dag - älskar mig.

45.Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
I min låda i byrån i hallen.

46. Vad var det sista du åt?
Torrostade jordnötter.

47. Vilken tid är din väckarklocka inställt på?
6:10

48. Är du blyg?
Ja.

49. När flög du senast?
Till London för 6 år sedan.

50. Har du någon tatuering?
ja, två.

51. Har du varit med om en bilolycka?
Nej.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Nej.

53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Yoga, jogga, dansa.

54. Har du några husdjur?
Ni har inte missat att jag har två katter va?

55. Vill du gifta dig?
Jag är gift, så jag ville det.

56. Var växte dina föräldrar upp?
Mamma i Dalsland och pappa i Västmanland.

57. Har du någon gång ringt polisen?
Ja. Man gör tyvärr det ibland om man jobbar i butik.

58. Vilka är dina största svagheter?
Att jag ibland har svårt att stå upp för min rätt.

59. Har du, eller har du haft, något smeknamn?
Ja.

60. Vad ska du göra imorgon?
Träna, gå i skolan, försöka att vara snäll (vilket börjar bli svårt), laga mat och pussa min familj.