fredag 8 februari 2013

FredagsFilmen: Struck by lightning

Om den här filmen någonsin går upp på svenska biografer blir jag glad, men jag har mina tvivel på att SF köper in en film som inte har Hollywood Fomula A stämplat över hela sig. Fastän att den har namn som Rebel Wilson, Sarah Hyland, Christina Hendricks och Dermot Mulroney i rollistan. Och så min favorit Kurt Humm... eh... Chris Colfer.

Bild från IMDb
Chris Colfer är inte bara min favorit från Glee, utan dessutom fuskar han som författare och har gett ut två böcker (vad jag vet). En av dem är den här filmen, vad som kom först - bok eller film - har jag ingen aning om. Jag vet bara att han har skrivit manuset och boken och att han spelar med i filmen. (Och att Kurt och Blaine måste bli tillsammans igen  för annars får jag magknip!)

"Struck by lightning" handlar om Carson som blivit dödad av ett blixtnedslag, och minns hur han utpressade sina skolkamrater så att de skulle bidra med material till hans tidning.

Jag vet inte mer än så. Jag vill se den, och Chris är med. All I need to know. För jag är en nörd.