onsdag 12 februari 2014

Chocolate chip cookie i en mugg

Så... Det är tydligen den där tiden på månaden igen när jag behöver något sött nu. Och idag testade jag något nytt och snabbt. Chocolate chip cookie - i en mugg. Tar inte ens 5 minuter att göra och är betydligt godare än vad den ser ut att vara på min bild.


Chocolate chip cookie

1 msk smör
1 msk strösocker
1 msk brun farin
yttepyttelite salt
½ krm vaniljsocker
1 äggula
3½ msk vetemjöl
1-2 msk chokladknappar

Smält smöret i mikron, det ska bara smälta - inte bli för varmt. Rör ner socker, farin, salt och vaniljsocker. Rör ner äggulan. Rör ner mjölet och sist chokladknapparna. Nu ska du ha kakdeg i din mugg (som är god att äta bara den har jag hört.) Mikra kakan 40 sekunder till en minut men inte mer (min var inne 50 sekunder ungefär). Ät den varm.