fredag 14 februari 2014

FredagsFilmen: All over the guy

Fredag och alla hjärtans dag. Egentligen hade jag tänkt mig en annan film idag, men eftersom det är just alla hjärans dag idag så ska vi väl ha lite kärlek, don't you think? Och eftersom jag vägrar ge upp mitt personliga tema med filmer som berör lgbtq så har jag bestämt mig för en liten pärla som jag ännu inte lagt tassarna på. 

"All over the guy" är en romantisk komedi, med vissa tragiska understråk, baserad på en pjäs av  Dan Bucatinsky (även screenplay) som också spelar huvudrollen som Eli.

Bildkälla answers.com
När Brett träffar Jackie bestämmer de sig för att försöka få sina respektive bästisar att gå på date, som ett sätt att sätta fart på sitt eget förhållande. Eli och Tom är dock inte riktigt lika säkra som sina vänner på att de skulle vara ett bra par, med allt bagage de släpar med sig.