lördag 31 januari 2015

Januarifavoriter

Hux flux så var januari till sin ände och jag har nästan vant mig vid att skriva året med en femma på slutet i stället för en fyra. Det har kännts som att det varit lite småglest med inlägg den här månaden, efter min ett-inlägg-om-dagen-mani som jag hade i mer än ett och ett halvt år. Funderar på att växla upp igen nu när jag har fått vila upp mig lite.

Favoriter då, blev det några sådana? Jajamensan!

Födelsedagsbarn: Chilipojken fyllde fjortis. Vavava!? Kom han inte hem från BB förra veckan?

Bok/fic: Oj vad besvärligt det blev här då... Jag har ju räknat "The bones of you" som en 2014-bok fastän jag läste ut den 1 januari... Så jag säger som så att min favoritbok den här månaden är "Serafers drömmar" av Ola Wikander.
Månadens bästa fics är "A desperate arrangement" av Mikkimouse och "Hunger for your touch" av WhoNatural.

Film: Jag har äntligen sett "Slumdog millionaire". Precis så bra som jag trodde den skulle vara.
Har dessutom idag varit på Hemmakvälls 50% utförsäljning av köpfilm, där vi passade på att köpa på oss Marvel-filmer. Bland annat.

Tv-program: Jag har tittat ikapp på "Constantine" och börjat titta på en serie som heter "My mad, fat diary" som jag kommer skriva mer om vilken dag som helst eftersom jag redan sett klart på säsong ett, av två. Dessutom har säsong 5 av "Shameless" gått igång. 
Men - bäst av allt för denna lilla gleek är såklart att sista säsongen av "Glee" har börjat. Nu gäller det bara att säcken knyts ihop på ett snyggt vis. 

Bildkälla Cartermatt
Kläder: Det är roligt att januarifynda! Som tröjan för 50 spänn som jag hittade på Rut and circle häromdagen och har på mig just nu. För den är gosig! Och så har jag utökat min samling huvtröjor med ännu en röd munkjacka. För att jag kan.

Nagellack: Smoked out från Orly. Det blev några femmor den här månaden, men den var liksom lite extra tjusig.


FrisyrJust nu bedrövlig. Försöker mig på no poo för åttahundrasjuttiotredje gången och mitt hår vill verkligen inte just nu. Så det blir flätor.

Upptäckt: Aleppotvål. Huden säger tack.

Extra speciell rolighet: Ämbetsmannainstallationen på min Rebecka-loge. Kul att våga sig ut bland folk igen. 
Sedan är som vanligt Plejadträffarna alltid värda att nämnas under den här punkten.

Populäraste blogginlägget: Det är tydligen poppis att vara snäll mot sig själv, för mitt inlägg från 20 januari med det namnet har fått flest träffar den här månaden.