söndag 12 november 2017

Tre tomma no. 41

Mera tomt var det här! Har en del som sjunger på sista versen också. Dags för mig att skaffa refills till det jag vill ha refills på, med andra ord.


Ica Hjärtat. Ekologiskt certifierat schampo. Oparfymerad. Min kärlek till det här schampot har svalnat betydligt. Kommer det hem igen så är det för att någon annan vill ha det, inte jag.
Plaståtervinning.
Betyg 3/5

The Ordinary. Hyaluronic Acid 2% + B5. Jodå. Jag har fallit för hypen och klickat hem det här fuktserumet jag med. Om det är värt hypen? Ja. Jisses i min lilla låda vad min hy är trevligt återfuktad sedan jag började med den här godingen i min hudvårdsrutin. Enkel att dosera med sin lilla pipett, dryg som sjutton och ungefär lika billig. I skrivande stund kostar den 66 pengar på Deciems shop. Handlar man där för minst €26 så blir beställningen dessutom fraktfri. Och det är ganska lätt att handla för €26 i den webshopen. Just sayin'.
Självklart har jag en ny i badrummet.
Plaståtervinning på korken, glasåtervinning på flaskan.
Betyg 5/5

The Ordinary. Natural Moisturizing factors + HA. Även den här har jag i ny förpackning i badrummet, för jag älskar den här också. En ganska tjock kräm, men lätt att applicera och lite räcker långt.
Jag har främst använt den som nattkräm, då den är lite i rikare laget för mig under dagen, samt att jag vill ha SPF på dagen och det får jag lättast med min favoritdagkräm. Nu när det blir kallare och torrare luft kan jag däremot se för mig att använda den på dagtid också. SPF går ju att få till på andra sätt än redan "inbyggt".
Plaståtervinning.
Betyg 5/5.