fredag 17 januari 2020

FredagsFilmen: Tenet

Att sätta upp på listan över filmer som jag är lite  upphetsad över 2020 - "Tenet". I juli går Christopher Nolans senaste alster upp på bioduken, och att jag är intresserad av den är något av en underdrift. Går jag bara på bio en gång i år så är det för att se den här. Ja, till och med Bond får stryka på foten.

Bildkälla Epicstream
Än så länge vet jag inte så mycket om den här filmen, men en glutt på trailern låter ana att det kommer bli en sådan där tankeställarfilm i klass med "Memento" och "Inception". Det verkar som en spionthriller med tidsresor, och just tidsresor kan vara antingen hit eller miss för mig. Hittills har jag aldrig blivit besviken på en Christopher Nolan-film, och jag hoppas att det förblir så. Att det är actionpackat kan vi nog räkna med, i varje fall.


Bara ett halvår kvar....