tisdag 15 december 2020

"Our dark duet" av V.E. Schwab

När en har läst bok ett i en duologi är det en bra idé att även läsa bok två. Och eftersom jag hade "Our dark duet" liggande i tbr-högen redan, så var det en enkel sak att plocka ner det från sagda hylla och börja läsa. 

Bildkälla Goodreads

Ett halvår har gått efter händelserna i "This savage song", och Kate och August lever med de val de gjorde då.
August arbetar aktivt för att skydda staden Verity från dess monster. Kate har blivit monsterjägare. När ett nytt monster dyker upp behöver de återigen samarbeta för att råda bot på hotet, samtidigt som gamla fiender lurar i skuggorna.

Jag har egentligen inte så mycket att skriva om den här boken, som jag inte redan har sagt när jag skrivit om den första boken, på grund av spoilers. Som vanligt gillar jag skarpt sättet den är skriven på, och även om jag hade en liten, liten startsträcka när det kom till att läsa, så fastnade jag snabbt när jag väl tog mig tid, och jag riktigt rann igenom storyn. Boken överraskade mig på slutet, på ett sätt som jag inte trodde att jag skulle tycka om, men som jag faktiskt gillade.

Mitt betyg på "Our dark duet" blev 4/5, vilket även är det samlade betyget på duologin i sin helhet.