måndag 29 augusti 2011

Läst i kvällspressen såhär på morgonkvisten

Beyoncé väntar visst barn. Enligt vissa tidningar med pojkvännen Jay Z. De har varit gifta sedan 2008. Jag blev ungefär lika störd på det som jag blir när man skriver att Brad Pitt och Angelina Jolie är gifta, vilket de inte är. Fast de planerar visst ett bröllop nu.

Rätt ska baske mig vara rätt.

När jag växte upp fanns det två tv-kanaler att välja på. Alla hade sett samma tv-program och kunde diskutera runt intrigerna på South Fork vid fikat.
Nu handlar alla samma mat. För jag kan inte låta bli att känna mig lite lätt panikslagen över Linas matkasse. "Alla handlar av oss". Verkligen? Alla? Betyder det alltså att man numera kan jämföra hur gårdagens köttbullar smakade, eftersom alla lagat samma mat? På samma sätt som man kunde spekulera i vem som skjutit J.R.?
Läskigt....