måndag 1 augusti 2011

Skam den som ger sig

För en herrans massa år sedan slutade The Body Shop med mitt favorit läppbalsam någonsin - Honey stick. Jag var gråtfärdig när jag förstod att det hade slutat tillverkas. Why oh why! Det är det bästa läppgunket ever och jag har ännu inte funnit något som kan ersätta det. Och tro mig - jag har letat. Ett bra tag har jag använt Lypsyl för det funkar, men seriöst - hur käckt är det på en skala? Inte så värst. Så idag hittade jag det här när jag var på Ica, för 22 spänn. Och det ser ju lovande ut måste jag säga...


Vad lovar mig denna lilla tub då? Jo följande kan jag läsa om jag vänder på förpackningen:

"Den innovativa formulan i NIVEA(R) Pure & natural är inspirerad av naturen och innehåller vårdande honung och hälsosamt mjölkextrakt. Dina läppar blir mjuka och friska - så att du kan känna dig naturligt vacker.
  • Vårdar dina läppar med extra näring
  • Innehåller inga konserveringsmedel
  • Med naturliga ingredienser - certifierat ekologiskt Sheasmör och naturlig jojobaolja
Hudvänlig och dermatologiskt godkänt.

NIVEA - för läppar som älskar att prata, le, skratta och kyssas"

Om det funkar? Återkommer om det - jag har precis köpt det. Men det verkar lovande kan jag säga efter endast en applicering.