onsdag 10 augusti 2011

När mamman gör bort sig

Den här lilla älsklingen håller på att bli stor. Idag fyller nämligen stora J 19 år, och det tänkte vi fira till kvällen med lite tårta och god mat.


Eftersom hon tillhör de morgontröttas skara (undrar var hon fått det ifrån) valde vi att inte sjunga för henne i morse. Det hade nämligen betytt att hon i så fall fått frukost på sängen vid 7-snåret, då älskade maken börjar sitt jobb halv åtta. Och eftersom han gärna vill vara med och fira sitt bonusbarn valde vi att hon skulle få sina presenter när han kommer hem i eftermiddag.

Och här kommer delen där jag gjorde bort mig - efter att ha fått besök av en kamin inatt (lilla E med feber) och det hänt en och annan okul grej, så var jag inte så pigg idag. Jag sov till nio, för ovanlighetens skull. Och jag tog för givet att mina små raringar redan ätit frukost. Så när stora J kom uppför trappan (hon har rum i källaren) var det liksom redan försent.
Hon hade legat och väntat på sin frukost.... Och var jättehungrig... Och kanske en anings besviken på mig...

Förlåt älskling. Och grattis! Jag älskar dig.