torsdag 4 augusti 2011

Pest eller kolera

Har sett det här lilla frågeformuläret skramla omkring på diverse skönhetsbloggar den senaste tiden. Jag snodde den här för jag tyckte den var rolig och eftersom jag inte skönhetsbloggar utan lackbloggar så var chansen att jag skulle bli utmanad liten. Därför skickar jag den vidare till 3 andra bloggare, som inte bloggar om smink men väl annat smått och gott. Nailtastic bloggar såklart om nagellack, men det kan ju vara kul att veta vad hon tycker om smink också. Perny har en älska/hata relation till smink och Barbro behöver lite blogginspiration överlag.

1. Går du hellre ut(på party etc.) med stökigt hår och snygg makeup eller fint hår och utan smink?

Hellre stökigt hår. Jag fixar sällan med håret och har en riktig wash and go frissa. Självlockigt och dant. Jag vill ha ögon när jag går på partaj.

2. Rakar du hellre av dina ögonbryn eller tappar dina ögonfransar?
Rakar av ögonbrynen. De går ju att måla dit, men orka stå och pilla med lösisar när man ska visa sig bland folk, för att slippa se ut som en alien.

3. Skulle du hellre vara tvungen att handla allt ditt smink på H&M eller från nätet för resten av ditt liv?
Nu shoppar ju jag en del på H&M för at det är billigt, men självklart skulle jag mycket hellre shoppa på nätet. Större utbud....

4. Skulle du bära mörk lipliner med ljust läppstift i en månad eller en härlig 80tals-perm?
Eftersom jag har haft sådan där 80-talsperm och den var alldeles för långlivad så säger jag läppstiftet. Fy faen vad fult, men det är ju bara för en månad.

5. Om du måste välja att måla dina naglar med bara neutrala färger eller färglada färger resten av livet vilket väljer du?
Ehhh.... Färg såklart!

6. Skulle du hellre ha “MC Hammer”-byxor eller silvriga lamé-hotpants på dig offentligt?
MC Hammer-byxor. Har inte låren för hotpants...

7. Har du hellre ha en Oompa-Loompa-apelsin-fake solbränna eller en bondbränna(som man får om man solar i t-shirt och shorts)?
Ja, jag har ju en "fin" bonnbränna just nu, så jag väljer det.

8. Väljer du hellre en ful klippning eller en ful hårfärg?
Ful hårfärg. Folk får väl glo om de vill.

9. Varje fredag i ett år måste du antingen sminka dig pin up-inspirerat eller goth-inspirerat – vad väljer du?
Hm... Vad ska en 40-årig tant välja här. 52 gothare eller 52 pin-ups. Får bli pin-up. Tror det blir snyggast i längden. Och vad bra jag skulle bli på eyeliner-vinge efter att ha tränat ett år!

10. Skulle du hellre bli av med alla dina skor eller all din makeup?
All make-up. För jag har några riktiga älsklingar bland skorna, men sminket kan jag vara utan om det kniper. Och nagellack är väl inte smink just nu va?????