måndag 1 augusti 2011

FOTD*

Har inte visat upp en sminkning sedan min "Vacker med spackel"-vecka och kände att det nu kanske kunde vara dags igen. Med den veckan återupptäckte jag nämligen glädjen med smink. Det är ju riktigt roligt! Dock är det inte all dagar jag orkar bry mig, särskilt om jag inte ska göra något särskilt. Men igår var jag bjuden på 1-årskalas och passade på att sminka mig i vad som visade sig bli en riktig 80-tals make up.


Det var varmt som 17 igår, så jag joxade inte med foundations och grejer. Lite concealer bara och en dutt puder. Rouge och ögonbryn (de är baske mig osynliga om jag inte fyller i dem) och bara lite lipgloss. Krutet lade jag på ögonen.


Rackarns vad dåligt det syns... Nåja, babyrosa och turkos + lite skimmer. Och som alltid svart mascara. Tydlig flirt med 80-talet - ack ljuva ungdomstid.

Concealer och puder: från H&M. Fattiglapps make up...
Rouge: Blusher by H&M, 12 Dazzling peach
Ögonbryn: Clinique Brow sculpting duo, 02 Auburn to brown
Mascara: IsaDora Build up mascara Extra volume, 01 Black
Ögonskuggor: The Body Shop eyeshadow, 48 Clover. Har jag haft hur länge som helst och den kan ha utgått. Härligt gammelrosa nyans. Använde jag på den rörliga delen av ögonlocket.
Eye shadow by H&M, White. Som highligter och för att ge extra skimmer svepte jag den även över ögonlocket.
Ögonpenna: IsaDora Perfect contour kajal, 79 Bright turquoise
Läppar: Biotherm Glossy Shine, 120

*FOTD = Face Of The Day. På sminkbloggspråk.