måndag 5 december 2011

Dagens asgarv

Hade för en stund sedan min lilla mamma på besök. Hon har varit utrikes med pappsen och kom för att få några kramar och överräcka den flaska gin hon burit hem åt mig och älskade maken. Lilla E satte sig att lacka sina naglar piffigt rosa och mormor/mammsen passade då på att titta i min Helmer.
Jag vet inte riktigt vad hon trodde, men hon öppnade översta lådan och började oh ah:a litegrann över alla flaskor. Översta lådan innehåller de rosa och de röda lacken och är helt klart fullast. Sedan fortsatte hennes resa neråt i Helmer, låda för låda. När hon kom till de gröna lacken (för övrigt hennes favoritfärg) kom så frågan:

- Hur många lack har du egentligen?
- Jaaaa, vad kan det vara... Har inte räknat dem på ett tag. 300 kanske.
- Ojdå! Jag som sa 60 till syrran....

Det var länge sedan nu.